Kids festival Sarajevo

Kiwanis "Land van de Aa" Helmond heeft via de organisator van het Kid's Festival "Stichting Out of Area" de mogelijkheid gekregen om een bijdrage te leveren aan dit kinderfestival dat van 10 t/m 15 juni 2011 werd gehouden in Sarajevo. De leden van Kiwanis "Land van de Aa" Helmond hebben zelf een uniek landenspel ontwikkeld waarvan hier de layout te zien is.

Het spel bestaat uit een samenstelling van meer dan 40 underlayment platen met een totale oppervlakte van meer dan 150m2. Op de platen zijn alle landen van de Europese Unie in kleur geschilderd en gefreesd door zelfwerkzaamheid van de leden.

Het spel wordt als volgt gespeeld: Een groep kinderen dient zo snel mogelijk na het starten van de timer alle vlaggen bij de daarbij behorende landen te plaatsen. De groep die dit in het kortste tijdsbestek kan met de minste fouten is de winnaar.

Het spel is in 2 maanden gerealiseerd en gereedgemaakt voor transport. De kosten voor de productie en de ontwikkeling van het spel waren volledig voor rekening van sponsor Jemako (fabrikant van milieuvriendelijke schoonmaakartikelen) uit Duitsland.